Connect with us

Sanatate

7 alimente pentru detoxifiere şi metabolism bun

Ai arsuri la stomac, te balonezi deseori şi întregul tău organism pare să nu mai funcţioneze aşa cum trebuie? Treci prin toate astea şi te gândeşti să urmezi un program serios de detoxifiere? Noi îţi spunem că există şi alte soluţii. Înainte de toate, e indicat să introduci în programul tău de viaţă câteva alimente ce îţi vor revigora metabolismul şi te vor ajuta să ai mai multă energie. Cu alte cuvinte, te vor readuce pe linia de plutire.

Sfecla

Sfecla conţine multiplii antioxidanţi, iar aceştia au proprietăţi de curăţare şi detoxifiere. Ba mai mult, contribuie la eliminarea deşeurilor din ficat, astfel încât acestea să poată fi livrate mai rapid din organism. De asemenea, sfecla este o sursă uimitoare de fibre şi vitamina C, care acţionează împreună pentru a curăţa sistemul digestiv.

Rodia

O jumătate de cană de rodie oferă 3,5 grame de fibre, aşa că poate avea grijă de sănătatea ta digestivă. Acest superfruct este, de asemenea, ambalat cu polifenoli, un grup de antioxidanţi ce ajută la curăţarea radicalilor liberi şi la combaterea inflamaţiei.

Usturoiul

Usturoiul activează enzimele hepatice şi susţine întreg procesul de curăţare al organismului. Nu numai că este cel mai eficient agent antimicrobian (cu aproape 40 de agenţi anti-bacterieni, paraziţi şi virali), dar conţine, de asemenea, o cantitate mare de vitamina C, care stimulează imunitatea şi susţine funcţia hepatică.

Apa

Unul dintre primele semne de deshidratare este oboseala. Apa poate fi una dintre cele mai rapide metode de a obţine un impuls energetic şi de a accelera metabolismul. Consumată frecvent, apa ţine la distanţă gazele şi balonarea. Bea apa caldă cu lămâie , mai ales dimineaţa, poate face şi minuni. Acidul citric pe care îl conţin lămâile ajută la eliminarea toxinelor din organism şi la obţinerea unui abdomen plat.

Kefirul

Kefirul este o sursă bogată de probiotice (bacterii bune), care nu numai că ajută la atenuarea problemelor digestive, dar poate ajuta şi imunitatea, funcţia creierului, chiar şi gestionarea greutăţii. Spre deosebire de alte alimente, kefirul conţine mai multe tulpini de bacterii benefice, iar lactoza din interior a fost neutralizată.

Orzul

Orzul poate reduce atât nivelul zahărului din sânge, cât şi pofta de mâncare. După ce au consumat pâine pe bază de orz timp de trei zile, în timpul micului dejun, prânzului şi cinei, participanţii la un studiu au prezentat o creştere a hormonilor intestinali care reglează metabolismul şi pofta de mâncare. Cercetătorii susţin că acest lucru se datorează rolului pe care îl joacă fibrele dietetice în stimularea bacteriilor intestinale bune.

Ardeiul

Indiferent de culoare, ardeii au puţina calorii şi un conţinut ridicat de antioxidanţi, contribuind la scăderea inflamaţiei în organism. Aceştia conţin, de asemenea, o cantitate decentă de fibre, aşa că ajută tranzitul intestinal. Ardeii roşii ar putea stimula metabolismul prin activarea termogenezei (un proces metabolic în care organismul arde calorii pentru a produce căldură).

 



Autor: Simona TUDORACHE

Sursa: http://www.csid.ro/rd-17253807

Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Citeste si: