Connect with us

Sanatate

Cum sa previi afectiunea Alzheimer daca esti femeie. 4 lucruri de tinut minte

News24

alzheimer

Vrei sa impiedici afectiunea Alzheimer sa iti dicteze viata odata cu inaintarea in varsta? Afla ca poti face cate ceva ca sa previi aparitia acesteia. Trebuie sa iti iubesti, sa iti hranesti si sa ai grija mereu de cea mai ascunsa, dar cea mai importanta parte a corpului tau, creierul. Creierul este un organ vital …

Sursa: Cum sa previi afectiunea Alzheimer daca esti femeie. 4 lucruri de tinut minte

Cum sa previi afectiunea Alzheimer daca esti femeie. 4 lucruri de tinut minte

Vrei sa impiedici afectiunea Alzheimer sa iti dicteze viata odata cu inaintarea in varsta? Afla ca poti face cate ceva ca sa previi aparitia acesteia. Trebuie sa iti iubesti, sa iti hranesti si sa ai grija mereu de cea mai ascunsa, dar cea mai importanta parte a corpului tau, creierul.

Creierul este un organ vital ca si inima. Specialistii sustin ca, din fericire, boala Alzheimer nu este un proces natural pe masura ce inaintezi in varsta. Este o afectiune, nu un lucru inevitabil care se produce odata ce imbatranesti. Si, ceea ce este si mai imbucurator decat atat, este faptul ca tu poti juca un rol activ in reducerea riscului de aparitie a acestei boli sau a altor probleme care pot aparea odata cu anii care trec.

Nu este niciodata prea tarziu sau prea devreme pentru a te preocupa mai mult de sanatatea creierului tau. Ai grija de acesta incepand sa respecti anumite lucruri incepand cu astazi.

4 lucruri de tinut minte ca sa previi afectiunea Alzheimer

1. Fa miscare!

Citeste si:A murit Hugh Hefner – fondatorul Playboy

Danseaza. Mergi pe jos. Alearga. Mergi la sala. Mergi cu bicicleta. Inoata. Activitatea fizica este un potentator al sanatatii in orice situatie. Astfel ca oamenii sportivi, sau activi cel putin, prezinta un risc mai scazut de a prezenta Alzheimer peste ani, decat in cazul oamenilor sedentari.

2. Pune-ti mintea in miscare!

Fa integrame, sudoku, calculeaza in gand. Joaca jocuri logice, fa exercitii de memorie si pune-ti creierul la lucru in fiecare zi. Invata cateva versuri sau citeste ceva mai complex decat ai citit pana acum. Ia-o pe drumuri mai putin circulate si cu mai putine semne de circulatie. Incearca lucruri diferite si indeparteaza-te de telefon si de tehnologie pentru ceva vreme in fiecare zi.

Citeste si:36 de familii cu venituri mici vor avea câte o casă decentă în doar 5 zile

3. Creaza-ti un program de somn!

Oboseala isi poate spune cuvantul. Dar daca vei merge la culcare si te vei trezi cam la aceleasi ore, dormind cel putin 7 ore pe noapte, iti va fi mai bine. Iar creierul tau iti va multumi.

4. Ce este bun pentru inima, este bun si pentru creier!

Sportul, odihna, destinderea, dar si alimentatia sunt la fel de ajutor atat in cazul inimii, cat si in cazul creierului tau. Ai grija ce mananci si ai grija ce bei. Incearca sa renunti treptat la bauturile cu acid, la dulciurile cu mult zahar si la alimentele procesate din comert.

Umple-ti farfuria cu cereale integrale, fructe si legume, peste si nuci sau seminte cu uleiuri bune. Gateste cu ulei de masline si mananca mai putina carne.

Sursa foto: bigthink.com

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Trending