Connect with us

Sanatate

de ce trebuie mestecată coaja boabelor

Strugurele este unicul fruct care poate fi mâcat singur, neîsoţit de alte alimente, zile de-a rândul, fără a determina carenţe. Cura de struguri este ideală pentru a ne menţine în formă şi a facilita vindecarea de bolile moderne, legate de excesul de aciditate.

Strugurii conţin o gamă variată de minerale ( sulf, calciu, fosfor, fier, clor, zinc, sodiu, cupru, potasiu, mangan, magneziu, iod) şi de vitamine (A, B1, B2, B3, B6, C). Sunt energetici, remineralizanţi, depurativi şi regeneranţi, dar şi dezacidifianţi şi antioxidanţi. Conţinutul substanţial de potasiu contribuie la scăderea nivelului de colsterol şi a tensiunii arteriale, combate depresia şi confuzia mentală.

Strugurii: avantaje pentru sănătate

Antioxidanţi remarcabili. Resveratrolul, prezent în cantitate apreciabilă numai în strugurii negri, inhibă proliferarea celulelor canceroase, favorizează colesterolul bun, împiedică agregarea plachetară, este antidiabetic, stimulent, neuroprotector (combate boala  Alzheimer) Nici mai mult, nici mai puţin! Pentru a profita de conţinutul de resveratrol, trebuie mestecată coaja boabelor. Quercetina este benefică pentru reglarea nivelului de colesterol, şi deci pentru sănătatea inmii şi a arterelor.

Strugurii conţin, de asemenea, antocianine, concentrate în coaja strugurilor negri, şi acid pelagic, util în prevenirea cancerelor. Sâmburii de struguri conţin oligo- proantocianidine ( bioflavonoide antioxidante) de 20 de ori mai puternice decât vitamina C.

Stafidele. Sunt bogate în potasiu, fibre, pectină şi conţin foarte mulţi antioxidanţi.

În general, datorită proprietăţilor diuretice şi detoxifiante, strugurii sunt frecvent utilizaţi în tratarea reumatismelor, a artritrei, a durerilor cu cauze urinare, a retenţiei de apă, a hepatitei şi a icterului.

Medicina tradiţională chineză. Recomandă cura cu strugurii pentru că purifică sângele, glandele, toate organele şi pentru capacitatea sa de a stimula energia vitală.

100 de g de struguri (aproximativ 20 de boabe)

67 kcal0, 63 g proteine0, 35 g lipide17, 1 g lucide1 g fibreIndex glicemic: 43sucul: 55, stafidele 65

Strugurii: cum îi alegem şi cum îi consumăm

Strugurii trebuie să fie tari şi bine copţi, fiindcă după ce sunt culeşti nu se mai coc. Pentru o cură, aprovizionaţi-vă cu struguri bio, pe care îi veţi păstra la frigider. Pot fi mâncaţi ca atare, între mese, mestecând bine coaja pentru a beneficia de toţi nurienţii lor. Stafidele sunt bune oricând şi sunt ideale pentru a furniza rapid carburant (zaharuri) organismului.

Cura cu struguri. Este foarte eficientă pentru dezacidifierea şi revitalizarea organismului, fiind o soluţie mai uşoară decât postul. Presupune să nu mâncaţi decât struguri bio, bine copţi, o anumită perioadă la sfârşitul lui august şi în septembrie. Dacă o cură de o zi este deja benefică, una de o săptămână oferă rezultate mai substanţiale. Deseori sunt recomandate două, trei, patru sau chiar cinci săptămâni de cură.

Sucul de struguri. În mod similiar, poate înlocui alimentaţia obişnuită timp de mai multe săptămâni. În plus, este o sursă excelentă de magneziu.

Strugurii pot fi păstraţi la temperatura camerei sau în frigider timp de câteva săptămâni.

Vinul şi sucul de struguri

Consumul roşu este benefic, se pare, pentru sistemul cardio-vascular, datorită compuşilor fenolici conţinuţi, printre care flavonoide şi polifenoli ca resveratrolul. Unii autori sunt de părere că vinul roşu are cardio-protectoare mai mari decât sucul sucul de struguri, înseosebi datorită fermentării. Celec mai bogate soiuri în acest sens sunt pinot noir şi merlot. Alţi autori consideră că cele două băuturi au efecte similare.

Sucul de struguri ar avea un efect protector împotriva cancerului de sân. Un studiu efectuat pe şobolani a constat o reducere a înmulţirii celulelor canceroase ale glandei mamare şi o scădere în greutate a tumurilor corelată cu doza de struguri administrată.

Mai multe studii pe animale au demonstrat existenţa unui efect benefic al consumului de suc de struguri asupra memoriei şi a capacităţilor motorii, ceea ce sugerează o ameliorare a funcţiilor cognitive.

Sursa: cartea 200 de alimente care ne vor binele, autor Jean-Marie Delecroix, editura Rao.



Autor:

Sursa: http://www.csid.ro/rd-17412304

Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Citeste si: