Connect with us

Sanatate

Obiceiuri de sanatate care te ajuta sa te mentii in forma

obiceiuri de sanatate

Multi dintre noi intampinam la un moment dat in viata noastra probleme de sanatate. Dar stiai ca acestea se pot datora mai degraba pasivitatii si a faptului ca nu ne conducem viata dupa anumite obiceiuri de sanatate care au efect?

Ne ingrasam, pierdem kilograme bune prea repede, ne simtim slabiti, ne dor oasele si muschii parca ne sunt atrofiati. Nu exista persoana in lumea aceasta care sa nu se fi confruntat vreodata in viata cu cel putin una dintre aceste probleme.

Si asta din cauza faptului ca nu acordam prea multa atentie rutinelor sanatoase pe care le putem practica zilnic, astfel incat sa ne intre in mana si sa ne conduca catre o viata mai sanatoasa.

Uite la ce obiceiuri de sanatate ar trebui sa ne abonam zi de zi:

1. Hidratarea nu inseamna consumul de lichide doar cand asa ne cere organismul

Nu. Din contra, trebuie sa bem apa mai multa si atunci cand nu simtim asta. Chiar daca nu ne este sete si nici nu ne este cald, ar trebui sa bem apa pentru ca organismul sa fie hidratat corespunzator in permanenta.

2. Mese mai dese, dar portii mai mici

Mancarea nu ne este inamic, asa cum o considera cei mai multi dintre noi. Daca este introdusa in dietele noastre alimentare zillnice asa cum ar trebui, atunci ne poate fi cel mai mare aliat. Nu ne nastem ca sa mancam, mancam pentru a ne mentine in viata.

Pentru a ne mentine satui si pentru a nu ne ingrasa, totusi, este bine sa avem mese mai dese, dar ca portiile sa fie mai mici. Este foarte bine, de asemenea, sa mancam la ore fixe si sa evitam sa ne punem la masa la ore foarte tarzii.

3. Mai multe fructe si legume crude

Alimentele crude, fara a fi gatite sau fierte inainte de a fi consumate, sunt mai bogate in fibre si ajuta la o digestie mai buna. Pentru dietele de slabit sau pentru imbunatatirea metabolismului, legumele si fructele crude sunt preferate in fata celor gatite in orice fel.

Asadar, ar trebui sa introducem asemenea obiceiuri de sanatate in rutina zilnica.

4. Ceai verde in loc de cafea sau alte bauturi

Ceaiul verde este bogat in antioxidanti si ajuta corpul sa topeasca grasimile mult mai usor. In acelasi timp, iti ofera si energie, astfel incat poti renunta de tot la cafeaua de zi cu zi.

Recomandat este sa consumi cel putin doua cani de ceai verde pe zi, asta fara a-l indulci. Insa, atentie! Nu bea ceai verde pe stomacul gol si nici inainte de culcare.

5. Introdu in dieta ta alimente bogate in fier

Fierul ajuta la transformarea zaharului din sange in energie pentru organism. Ai grija, asadar, sa consumi cat mai mult peste, carne rosie, fasole si seminte.  Iti vor face numai bine!

Pe langa aceste obiceiuri de sanatate legate de alimentatie, fii activ in fiecare zi. Alearga, iesi la plimbare, iesi cu cainele tau prin parc, mergi cu bicicleta sau fa exercitii usoare de gimnastica chiar acasa la tine.

Sursa foto: livescience.com

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Trending